Informacje o usłudze ZendTo - it4all.pl ...
Wiadomości e-mail z dużymi załącznikami mogą siać spustoszenie na serwerach e-mail i komputerach użytkowników końcowych. Pobieranie takich wiadomości e-mail może trwać kilka godzin przy wolnym połączeniu internetowym i blokować w tym czasie wysyłanie lub odbieranie wiadomości. W niektórych przypadkach pobieranie nie powiedzie się , co w ogóle utrudni odbiorcy otrzymywanie poczty. Ponadto załączniki przesyłane z użyciem poczty e-mail wskutek kodowania 7-bitowego zwiększają rozmiar wysyłanego pliku. Na przykład zapisanie wiadomości programu Outlook z załącznikiem dodaje do 40% wielkości pliku. Aby udostępnić pliki większe niż 10 MB, użyj ZendTo - it4all.pl - rozwiązanie to pozwala tymczasowo udostępnić plik (lub pliki) innemu użytkownikowi w Internecie w bezpieczny i wydajny sposób. Pamiętać należy też, że dostawcy poczty nie pozwalają na przesyłanie zbyt dużych załączników. Ponadto mogą też wystąpić problemy z załączonymi do wiadomości e-mail zaszyfrowanymi załącznikami. Użycie ZendTo - it4all.pl - rozwiązuje te problemy.Istnieją dwa rodzaje użytkowników, którzy będą uzyskiwać dostęp do systemu ZendTo - it4all.pl: użytkownicy wewnętrzni , którzy są powiązani z IT4All świadczącym usługę, oraz użytkownicy zewnętrzni , który to zbiór obejmuje wszystkich pozostałych użytkowników Internetu (posługujących się dowolnymi adresami e-mail).
Użytkownik wewnętrzny może wysłać przesyłkę do kogokolwiek, niezależnie od tego, czy jest użytkownikiem wewnętrznym, czy zewnętrznym . Użytkownik zewnętrzny może wysłać przesyłkę tylko do użytkownikawewnętrznego. Czym jest "przesyłka"?
- Przeciągnij i upuść wiele plików jednocześnie na stronie przesyłania
- Kliknij przycisk „Dodaj pliki” na stronie przesyłania i wybierz 1 lub więcej plików jednocześnie, używając kombinacji kliknięcia, Shift + kliknięcie i Ctrl + kliknięcie (Cmd + kliknięcie na komputerze Mac)
- Zarchiwizuj i skompresuj pliki w jednym pakiecie i dołącz wynikowy plik archiwum na stronie przesyłania. Jest wiele sposobów archiwizacji i kompresowania plików:
- Użytkownicy Apple mogą wybrać pliki w Finderze i następnie skompresować korzystając z menu podręcznego
- Użytkownicy Windowsa mogą utworzyć "Folder skompresowany" albo użyć 7-Zip
- Użytkownicy systemów Linux / Unix mogą wypróbować „PeaZip” lub „File Roller”
Kiedy użytkownik tworzy przesyłkę, wprowadza pewne informacje identyfikujące (imię i nazwisko, organizacja oraz adres e-mail), dane identyfikujące odbiorcę (-ów) (nazwisko i adres e-mail) i wybiera pliki, które mają być przesłane. Jeśli pliki zostaną pomyślnie przesłane - do adresata (ów) zostanie wysłany e-mail z informacją, że została dla nich przygotowana przesyłka. Ten e-mail zawiera również link umożliwiający dostęp do przesyłki. Inne informacje (na przykład adres internetowy są dołączone, aby pomóc odbiorcy (odbiorcom) w sprawdzeniu tożsamości nadawcy.Realizacja odbioru przesyłki
Odbiór przesyłki przez odbiorcę może być dokonany tylko z podaniem: identyfikatora przesyłki (generowanego przez usługę, zawsze znanym nadawcy i odbiorcy), kodu dostępu (również generowanego przez usługę ale udostępnionego odbiorcy w komunikacji e-mail lub w innym kanale komunikacyjnym) oraz opcjonalnym hasłem (ustanowionym przez nadawcę - o ile zostanie ustanowione). Hasło jest jednym z elementów klucza szyfrującego przesyłkę. Podczas przesyłania plików możesz odznaczyć opcję Dołącz do e-maila kod dostępu oraz identyfikator . W takim przypadku dodatkowy element zabezpieczający (jakim jest kod generowany przez system), niezbędny do odebrania przesyłki, który musi znać odbiorca - kod należy wysłać do odbiorcy innym kanałem komunikacyjnym (np telefon, SMS). W takim przypadku w wiadomości e-mail przesyłany jest tylko identyfikator przesyłki, bez kodu dostępu. Podczas odbierania przesyłki system najpierw zapyta odbiorcę o hasło przesyłki (kod dostępu)i o ile zostanie prawidłowo podany - pokaże odbiorcy przesyłkę. Podczas pobierania przesyłki system zapyta o hasło do zaszyfrowanych danych - o ile zostało ustanowione przez nadawcę - w przeciwnym przypadku pliki zostaną pobrane.
Istnieją dwa sposoby pobierania plików:Pamiętaj, że przesłane pliki są skanowane w poszukiwaniu wirusów, ale odbiorca powinien zachować ostrożność przy ich pobieraniu i otwieraniu. Przy odbiorze należy zweryfikować nadawcę wymienionego w e-mailu z powiadomieniem poprzez sprawdzenie czy rzeczywiście dokonał on nadania. Ponieważ adresy IP można sfałszować, zrezygnowano z prezentowania ich w wiadomościach e-mail. Weryfikacja tożsamości nadawcy jest najbardziej niezawodnym sposobem na sprawdzenie przesyłki.Podczas przeglądania przesyłki użytkownik ma możliwość zapoznania się z:
- Wszyscy użytkownicy mogą kliknąć link podany w e-mailu z powiadomieniem, który im wysłano.
- Użytkownik wewnętrzny, po zalogowaniu się do systemu, może wyświetlić swoją „Skrzynkę odbiorczą”, która jest listą wszystkich oczekujących na niego zleceń. Po zalogowaniu użytkownik wewnętrzny może uzyskać dostęp do przesyłek wysłanych do niego lub przez niego, bez potrzeby korzystania z otrzymanych wiadomości e-mail.
Odbiorca ma 14 dni na pobranie plików. Każdej nocy przesyłki starsze niż 14 dni są usuwane z systemu.
- Listą plików, które zostały przesłane;
- Informacjami o nadawcy i odbiorcy, wprowadzonymi przez nadawcę podczas tworzenia przesyłki;
- Nazwą komputera i / lub adresem, z którego utworzono przesyłkę
- Opcjonalnie z listą zrealizowanych odbiorów przesyłek.
Wznawianie pobierania plików
Większość przeglądarek obsługuje wznawianie pobierania. Wyobraź sobie ten scenariusz: siedzisz w lokalnej kawiarni i pobierasz plik PDF o rozmiarze 300 MB ( który został przesłany do ZendTo - it4all.pl jako przesyłka dla Ciebie. W tym samym czasie ktoś o kilka stolików dalej zaczyna oglądać najnowszy zwiastun filmu (lub próbuje rozpocząć jakąś inną sesję obciążającą łącze), co spowoduje, że twoje połączenie bezprzewodowe znacząco zwalnia i w końcu się zrywa – a masz jeszcze tylko 10% pliku do pobrania. W klasycznym przypadku (pobieranie e-mail) należałoby proces rozpocząć od nowa, w przypadku usługi ZendTo - it4all.pl tak nie jest - jeśli Twoja przeglądarka obsługuje wznawianie pobierania, przeglądarka żąda tylko pozostałych 10% pliku.ZendTo - it4all.pl obsługuje komponenty po stronie serwera w technologii wznawiania pobierania w standardzie HTTP 1.1.
Ograniczenia rozmiaru przesyłanych plików
Możliwość przesyłania plików większych niż 2 GB zależy od używanej przeglądarki.
Jeśli to możliwe, użyj nowoczesnej 64-bitowej przeglądarki w 64-bitowym systemie operacyjnym. Jeśli masz tylko system 32-bitowy, użyj nowoczesnej wersji Google Chrome lub Firefox. Starsze wersje Microsoft Internet Explorer są pod tym względem nieodpowiednie.
Samo oprogramowanie ZendTo - it4all.pl ma konfigurowalne limity ilości danych, które można przesłać w jednej usłudze. Nawet w przeglądarkach obsługujących przesyłanie plików większych niż 2 GB, przesyłka nie może przekroczyć 2.0 GB na plik lub łącznie 2.0 GB dla całej przesyłki. Jeżeli istnieje potrzeba zwiększenia wielkości przesyłki skontaktuj się w tej sprawie z ZendTo - it4all.pl.
Jeśli podczas wysyłania lub pobierania dużego pliku występują następujące problemy:
- Twoja przeglądarka zgłasza złe lub zerwane połączenie po pobraniu znacznej części pliku;
- Wyświetlana jest strona błędu wskazująca, że nie dodałeś do przesyłki żadnych plików;
Na podstawie oryginalnego oprogramowania Perl UD Dropbox napisanego przez Doke Scott.Wersja 6.15-8 została opracowana przez Jules Field.